Anna Klein - 19-02-11 14:58:46

Co zrobić, by jak najlepiej wypromować firmę? Jak należy wykorzystać słowo, by przyciągnąć uwagę odbiorcy? To właśnie
umiejętność operowania słowem we właściwym kontekście potrafi zahipnotyzować i przyciągnąć uwagę czytelnika...

Wg J. Stantona "marketing to system aktywności ekonomicznej, która kreuje produkty i usługi, ustala ich cenę, promuje je i sprzedaje dla zaspokojenia potrzeb nabywców". Co więc trzeba zrobić, aby zaspokoić potrzeby klienta? Nie tylko należy stworzyć dobry produkt, ale też przekonać nabywcę, że dany wyrób wyróżnia się czymś szczególnym spośród pozostałych.

Działalność marketingowa ma więc za zadanie przygotować m.in. promocję produktu, reklamę i informację o danym wyrobie. Aby dobrze wypromować produkt, niezbędne jest posłużenie się odpowiednimi zabiegami językowymi, należy wręcz zaczarować, zahipnotyzować odbiorcę... Dlatego nieodzowna w języku marketingu jest, oczywiście, perswazja, która służy temu, by nakłaniać, wywierać wpływ na nabywcę w celu przekonania go, że określony produkt jest najlepszy.

W zabiegach perswazyjnych nadawca oddziałuje przede wszystkim na rozum odbiorcy, a wszystko służy temu, by przekonywać i w nieświadomy dla odbiorcy sposób wywierać na niego wpływ. Argumentacja jest bardzo popularnym elementem stosowanym w perswazji, gdyż dąży do wzmocnienia przekonania o wartości danego produktu. Zazwyczaj jest to powoływanie się na celebrities bądź na wypowiedź eksperta konkretnej dziedziny. Jakże często można zauważyć, w tekstach promujących produkt lub firmę, wypowiedzi psychologów, prezesów lub ważnych osobistości. Czyż to nie czyni przekazu bardziej wiarygodnym? Nie sposób nie wspomnieć także o odpowiednio użytych środkach stylistycznych, leksykalnych i gramatycznych, stosowanych w celu wykreowania wizerunku firmy. Jest ich cała masa…Kiedyś napisałam o nich artykuł, a tu zachęcam do umieszczania najnowszych, ostatnio usłyszanych…

Lubiatowo campingi Koszatniczka